In de onderstaande tabel zijn de beschikbare budgetten met de daadwerkelijke uitgaven weergegeven.
Beheer en onderhoud meerjarig gepland
Beheer en onderhoud meerjarig gepland | Begroot | Besteed | Verschil |
A. Vervangingsinvesteringen wegen (PMO) | € 47.611.583 | € 21.723.425 | € 25.888.158 |
B. Groot onderhoud gepland | € 15.236.000 | € 8.579.348 | € 6.656.652 |
C. Projecten reserve kap. lasten VIK v/h Res. GO | € 8.030.000 | € 6.030.403 | € 1.999.597 |
D. Vast onderhoud wegen | € 4.929.000 | € 5.554.828 | -€ 625.828 |
E. Gebiedscontracten (GBC1 t/m GBC7) | € 32.264.000 | € 28.539.459 | € 3.724.541 |
F. Tunnels | € 4.527.000 | € 6.313.307 | -€ 1.786.307 |
G. DVM-areaal wegen | € 2.382.000 | € 2.457.077 | -€ 75.077 |
H. Planmatig onderhoud gebouwen | € 1.157.000 | € 977.000 | € 180.000 |
I. Correctief onderhoud gebouwen | € 205.000 | € 197.000 | € 8.000 |
Totaal onderhoud kapitaalgoederen | € 116.341.583 | € 80.371.847 | € 35.969.736 |
Waarvan activa met een maatschappelijk nut | € 47.611.583 | € 21.723.424 | € 25.888.159 |
Bovenstaande budgetten zijn exclusief capaciteitskosten. De werkelijke uitgaven (kasritme) zijn lager dan begroot. Dit wordt met name veroorzaakt door vertraging van een aantal infrastructurele projecten welke beschreven staan in paragraaf 2.3. Bijvoorbeeld de Leeghwaterbrug of het oeverproject langs het Kanaal Omval-Kolhorn.